Bagaimana Menyiapkan Ikan Goreng Kunyit Lada yang Menggugah Selera

Ikan goreng kunyit dan lada sulah

Mencari inspirasi resepi goreng ikan yang unik? Pengguna Internet sudah biasa menggunakan Internet pada mudah alih, contohnya untuk melihat data imej. Baiklah, kali ini saya akan kongsikan tutorial cara memasak resepi ikan goreng kunyit dan cili yang sangat susah dan senang disediakan. Sekiranya rawatan tidak betul, hasilnya akan menjadi hambar dan tidak menyenangkan. Malah, ikan goreng kunyit dan lada yang baik harus mempunyai rasa dan rasa kita sendiri.

Terdapat banyak perkara yang entah bagaimana mempengaruhi kualiti rasa ikan dengan cili dan kunyit, pertama jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, cara pemprosesan dan perkhidmatan. Jika anda ingin membuat ikan goreng cili dan kunyit yang sedap di rumah, jangan risau jika anda tahu caranya kerana hidangan ini boleh menjadi hidangan istimewa. Kemudian berikut adalah gambar berkaitan ikan goreng cili kunyit yang boleh anda jadikan idea.

Berikut adalah beberapa petua dan petua berguna untuk membuat kunyit dan kentang goreng anda sendiri. Anda boleh membuat Kunyit dan Lada Goreng menggunakan 5 jenis bahan dan 2 peringkat pengeluaran. Berikut adalah langkah-langkah untuk menyediakan hidangan.

Salam.. ikan goreng kunyit.. saya pun nak share.. 🤭 Ya, saya nak share.. sebab cara ni mengingatkan saya pada kenangan zaman kanak-kanak.. saya selalu buat.. sebab tu mak saya masih sayangkan dia. Sebab tu saya suka gris jenis ni.. tapi mak saya guna batu.. kalau nak guna rempah pun boleh.. mak kisar sendiri.. 😆

Bahan-bahan dan rempah ratus yang diperlukan untuk menyediakan Ikan Goreng dengan Kunyit dan Lada:

  1. 4-5 ekor ikan (setiap jenis ikan)
  2. sedikit kunyit kisar*
  3. secubit garam*
  4. Lada benggala besar (dicincang dengan gunting)*
  5. Yang bertanda * dipukul

Cara membuat ikan goreng kunyit dan cili

  1. Kisar saja semua.. kalau nak ikut jalan mak.. mak guna roda pengisar, mak kisar cermat dalam kotak. Jika anda berlebihan berat badan, saya risau En.
  2. Goreng banyak-banyak.. keringkan macam ni then makan nasi kicap + cili potong.. hahahahahahahaha "🤭🤭🤭😋😋

Terima kasih kerana membaca resipi yang kami tawarkan di halaman ini. Kami berharap resipi kunyit dan cili goreng di atas dapat membantu anda memasak hidangan yang lazat untuk keluarga / rakan-rakan dan juga menjadi idea untuk menjual makanan. Semoga berjaya dan Tuhan memberkati anda!

Link copied to clipboard.